مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مرداد 1400 ساعت 04:402021-08-17سياسي

آزاده ای که با زبان گیلکی بعثی ها را سر کار می گذاشت


زمانی که با سربازان عراقی مواجه شدم به زبان گیلکی جواب سوالات آنان را دادم، اما در واقع جواب نمی دادم و آنان را سر کار گذاشته بودم و به آنان بد و بیراه می گفتم؛ - ایسنا/گیلان یک آزاده گیلانی گفت: زمانی که با سربازان عراقی مواجه شدم به زبان گیلکی جواب سوالات آنان را دادم، اما در واقع جواب نمی دادم و آنان را سر کار گذاشته بودم و به آنان بد و بیراه می گفتم؛ البته آنان کم و بیش فارسی را می فهمیدند و اگر متوجه بد و بیراه های من می شدند، مرا شکنجه می کردند.

اکبر محمدعلی کلاچایی، جانباز و آزاده گیلانی در گفت وگو با ایسنا، از سال های جنگ و دوران اسارت خود گفت و با بیان اینکه زمان اعزام به جبهه دارای زن و یک فرزند پسر بودم و اکنون دو فرزند دارم، اظهار کرد: متولد سال 1344 در روستای کلاچای از توابع شهرستان خمام هستم و دوران خدمت سربازی را که دو سال بود، در جبهه گذراندم.

وی با اشاره به اعزام خود به جبهه در سال 65، افزود: در آن زمان به منطقه سومار که یکی از خطرناکترین و اصلی ترین مناطق جنگی بود اعزام شدم، اما چون نگرانی خانواده و همسرم را می دیدم، نام منطقه را نمی گفتم و همواره از وضعیتم در سربازی تعریف می کردم.

این جانباز و آزاده گیلانی، با بیان اینکه از شهریور سال 66 تا شهریور سال 69 در اسارت رژیم بعث بودم، تصریح کرد: قبل از اسارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزاده ای که با زبان گیلکی بعثی ها را سر کار می گذاشت

آزاده ای که با زبان گیلکی بعثی ها را سر کار می گذاشت